پاکسازی پوست

پاکسازی پوست

پاکسازی صورت یکی از مهمترین اقداماتی است که شما برای پوست خود باید انجام دهید. تمیز کردن صورت و پاک کردن آلودگی و آرایش بسیار برای سلامتی پوست مهم است.

بیشتر افراد برای شست و شوی صورت خود از آب و صابون استفاده می نمایند. اما استفاده از این روش تنها سطح این آلودگی ها را از بین می برد و به منافذ صورت نمیرسد.

برای پاکسازی صورت نیاز از به عمق بیشتر صورت نفوذ کرد و فقط صرفا به پاک کردن آرایش محدود نمیشود. از این رو نیاز است شما از اسکراب و پاک کردن آلودگی‌های صورت مخصوص پوست خود استفاده نمایید.

شما با پاکسازی به شکل درست و اصولی از رشد باکتری و عفونت در پوست صورت جلوگیری می‌کنید و پوست سالم تری خواهید داشت.

پاکسازی پوست جهت از بین بردن روغن، آرایش، عرق، کثیفی و سلول‌های مرده به شما کمک میکند و باعث میشود پوستی شاداب داشته باشید.

اما پاکسازی پوست چه دلایلی دارد که انجام آن توصیه میشود؟ 

دلایل پاکسازی پوست

غده های ریزی که در زیر پوست شما وجود دارد برای حفاظا از پوست در برابر خطرات خارجی سبوم تولید می کنند که یک نوع روغن است.

این غدد از فولیکول‌ها به عنوان مسیراستفاده می نمایند تا به سطح خارجی پوست برسند و مانعی بشوند که باکتری و سایر عوامل مضر به آن نفوذ نکنند.

کمبود سبوم در سطح پوست و تجمع آلودگی‌ها و باکتری‌ها در فولیکول باعث التهاب و ایجاد جوش و آکنه می‌شود.

پاکسازی صورت به شکل مناسب باعث جلوگیری از تجمع کثیفی و باکتری‌ها می‌شود و  اجازه می‌دهد روغن سبوم بدون مانع به سطح پوست برسد.

با پاکسازی صورت، اثر آلودگی، چربی اضافی، آلودگی و سلولهای پوستی ناخواسته صورت از بین می‌روند از جوش، لک، آکنه و پیری و شکنندکی پوست جلوگیری می‌شود و پوست سالم‌تری خواهیم داشت.

انواع دستگاه پاکسازی پوست

دستگاه پاکسازی صورت وسیله ای برای تمیز کردن پوست می باشد که در حال حاضر انواعی از ابزار و دساگاه ها برای انجام آن وجود دارد.

از انواع دستگاه پاکسازی پوست میتوانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

۱٫دستگاه نور درمانی برای لکه‌ها

۲٫دستگاه هوشمند درمان با ماسک

۳٫دستگاه بخار صورت

۴٫دستگاه نور درمانی برای آکنه

۵٫دستگاه میکرونیدلینگ

۶٫میکرودرم

۷٫دستگاه لایه‌بردار

۸٫برس پاک کننده و آنالیزگر

۹٫دستگاه LED نور تراپی برای آکنه

۱۰٫غلطک ماساژور لیفتینگ

از فواید استفاده از این نوع دستگاه ها میتوانیم به سلامت پوست، جلوگیری از جوش، آکنه، پیری و شکنندگی پوست اشاره نماییم.

آشنایی با مراحل پاکسازی پوست

صورت خود را خوب تمیز کنید

اولین و مهمترین مرحله‌ی پاکسازی صورت، تمیز کردن پوست است. قبل از شروع کار، باید آلودگی، آرایش یا تجمع هر محصول کرمی پاک شود.

لایه برداری کنید

در مرحله بعدی از پاکسازی صورت انجام لایه برداری است. لایه برداری از پوست با یک اسکراب ملایم به از بین بردن سلول‌های مرده پوست، صاف کردن پوست و روشن شدن آن می انجامد.

صورت خود را ماساژ دهید

پاکسازی پوست بدون ماساژ، کامل نمی باشد. این مرحله برای افزایش گردش خون و بهبود تون‌های عضلانی ضروری است، که پوست را سفت و روشن نگه می‌دارد و حس خوبی را به شما انتقال می دهد.

بخار بگیرید

در پاکسازی صورت، بعد از انجام لایه برداری و ماساژ، مرحله بعدی بخار گرفتن است. بخار گرفتن به باز شدن منافذ پوست شما کمک می‌کند.

ماسک بزنید

جهت یک پاکسازی صورت با کیفیت و اثرگذار لازم است پس از بخار گرفتن، پوست شما به ماده مغذی و مرطوب کننده نیاز دارد. ماسک‌های صورت میتوانند این نیاز را برطرف کنند و آنها تمام ناخالصی‌ها را از بین می‌برند و درخشندگی پوست را برمی گردانند.

از تونر استفاده کنید

استفاده از تونر در پاکسازی پوست دارای اهمیت است چون حالا که پوست شما مواد مغذی و خوب ماسک صورت را جذب کرده است، باید به وسیله تونر به بسته شدن و تمیز کردن منافذ پوست کمک کند.

پوست خود را مرطوب کنید

پاکسازی صورت و بخار دادن به آن باعث خشک شدن پوست می‌شود و از این جهت شما نیاز دارید با مرطوب کننده و آب رسان به رطوبت پوست خود بیافزایید.

اینستاگرام کلینیک مینیاتور

کلینیک مینیاتور مرکز تخصصی زیبایی در تهران


کلینیک های زیبایی با بروز شدن علم در پزشکی خدمات بیشتری را ارائه می دهند که شما با استفاده از آن میتوانید به زیبایی و شادابی خود بپردازید و حس نشاط را بدست آورید.
اما توجه داشته باشید که انتخاب کلینیک تخصصی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است در این زمینه دقت بسیار را داشته باشید و بهترین را انتخاب کنید.
کلینیک تخصصی مینیاتور با بهره گیری از پزشکان و پرسنل مجرب و با تجربه این امکان را به شما می دهد تا در محیطی زیبا و با آرامش کلیه خدمات زیبایی خود را دریافت نمایید و نتیجه بسیار خوبی را دریافت نمایید. این کلینیک در منطقه پیروزی تهران واقع شده است و دسترسی راحتی برای شما عزیران دارد.
منتظر حضور شما عزیزان هستیم.

http://clinicminiatur.ir