آشنایی با طب سوزنی لاغری

طب سوزنی لاغری

طب سوزنی روشی از طب های باستانی چین می باشد که با استفاده از سوزن های مخصوص به تحریک نقاطی از پوست می پردازد و جنبه درمانی نیز دارد. در این مقاله قصد داریم با طب سوزنی لاغری آشنا شویم.

به گفته متخصص مشهور طب سوزنی این نوع درمان یک روش غیر تهاجمی برای تحریک نواحی غنی از اعصاب سطح پوست به منظور تأثیر بر بافت‌ها، غدد، اندام و عملکردهای مختلف بدن می باشد.

هر سوزن طب سوزنی، ممکن است یک آسیب مختصر به آن قسمت از بدن وارد کند.

این آسیب آنقدر خفیف است که ناراحتی کمی ایجاد می‌کند.

طب سوزنی روشی باستانی است که به‌طور سنتی می باشد و وابسته به پزشکی نیست. در زمان های قبل چینی‌های باستان اعتقاد داشتند که بدن انسان از نیرویی حیات‌بخش و نامرئی تشکیل شده و به اصطلاح آن را «چی» می‌نامیدند.

بر اساس این اعتقاد اگر چی به خوبی در جریان بود،فرد سلامت روحی و جسمی مناسبی را دارا بود.

اگر عکس این موضوع بود و زمانی که چی مسدود یا ناقص باشد، باعث ایجاد بیماری میشود.

آیا فواید طب سوزنی را میدانید؟

طب سوزنی یک روش سنتی و ثابت‌شده است که به دلیل فوایدی که دارد در تمامی دنیا طرفدار دارد و از نظر آنان بسیار کاربردی است و به بیماران در درمان کمک می نماید.

، نه تنها در میان شهروندان شرقی، بلکه در میان پزشکان و بیماران غربی نیز طرفداران زیادی دارد.

از فواید طب سوزنی موارد زیر را میتوانیم نام ببریم:

غیر تهاجمی

هزینه‌ کم

بدون درد، خونریزی یا کبودی

نداشتن عوارض جانبی خاص

بهبود مشکلاتی همچون علاقه به مصرف سیگار

اختلال خواب و استرس

طب سوزنی چه خطراتی دارد؟

به‌طور کل می‌توان گفت خطرات طب سوزنی و عوارض جانبی آن، بسیارکم است و اگر تحت نظارت پزشک خبره انجام شود بسیار نتیجه بخش است و خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

درمان چه بیماری هایی با طب سوزنی امکان پذیر است؟

از انواع بیماری هایی که میشود با طب سوزنی درمان کرد موارد زیر را میتوان نام برد:

۱٫آلرژی

۲٫حساسیت‌های فصلی

۳٫اضطراب

۴٫افسردگی

۵٫آرتروز

۶٫سردرد

۷٫دردهای مزمن در ناحیه گردن، کمر و زانو

۸٫فشار خون

۹٫دردهای قاعدگی

۱۰٫آکنه

۱۱٫بی‌خوابی

۱۲.اعتیاد به الکل و سیگار

۱۳٫دیابت

۱۴.افزایش قد

۱۵.رفع چین و چروک

در برخی موارد طب سوزنی می‌تواند در درمان و پیشگیری از سرطان نیز مؤثر باشد. علاوه بر این یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین فواید آن، درمان چاقی با طب سوزنی است.

روش انجام طب سوزنی

برای انجام طب سوزنی لاغری ابتدا سوزن‌های طب سوزنی به اعماق مختلف در نقاط مختلفی از بدن شما وارد می‌شوند. این سوزن‌ها تا حدی نازک هستند که اغلب افراد حتی ورود آن‌ها را حس نمی‌کنند.

در هر درمانی بین پنج تا ۲۰ سوزن در یک درمان استفاده می‌شود. هنگامی که یک سوزن به عمق صحیح می‌رسد ممکن است احساس درد خفیفی داشته باشید.

در مرحله بعدی، پزشک شما ممکن است به‌آرامی سوزن‌ها را کمی جابجا کند، بچرخاند یا گرما یا پالس‌های الکتریکی خفیفی به آن‌ها وارد کند.

سوزن‌ها به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه درحالی که شما بی‌حرکت دراز کشیده‌اید و استراحت می‌کنید، در جای خود باقی بمانند. پس از آن، نوبت خارج‌کردن سوزن‌ها می‌رسد. معمولاً هنگام برداشتن سوزن‌ها نیز هیچگونه درد یا ناراحتی حس نخواهید کرد.

طب سوزنی و سوالاتی درباره آن

شاید سوال شما این باشد که آیا انجام طب سوزنی دردناک است؟ باید به شما بگوییم خیر این روش دردناک نیست و مقدار کمی درد دارد و همچنین بعد از آن کبودی و خونریزی نخواهید داشت.

البته اگر از رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید ممکن است خونریزی کمی داشته باشید. پس قبل از آن با پزشک متخصص خود صحبت کنید و کاملاً شرایط جسمی و داروهای مورد مصرفتان را بررسی کند.

در رابطه با اثر داشتن طب سوزنی باید گفت اگر انجام آن را تحت نظارت پزشک مجرب باشد باشد میتوانید این روش درمانی را موثر بدانید.

طبق تحقیقات و تجربه گذشته میتوان گفت طب سوزنی به‌طرز چشم‌گیری در کاهش استرس و اضطراب افراد تأثیرگذار باشد.

باید بدانید ورود سوزن‌های طب سوزنی به عصب‌های خاصی از بدن، می‌تواند هورمون‌های مرتبط با خلق و خوی مثبت را آزاد نماید و باعث افزایش سروتونین به بیماری هایی همچون افسردگی کمک می نماید.

کلینیک مینیاتور مرکز تخصصی زیبایی در تهران


کلینیک های زیبایی با بروز شدن علم در پزشکی خدمات بیشتری را ارائه می دهند که شما با استفاده از آن میتوانید به زیبایی و شادابی خود بپردازید و حس نشاط را بدست آورید.
اما توجه داشته باشید که انتخاب کلینیک تخصصی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است در این زمینه دقت بسیار را داشته باشید و بهترین را انتخاب کنید.
کلینیک تخصصی مینیاتور با بهره گیری از پزشکان و پرسنل مجرب و با تجربه این امکان را به شما می دهد تا در محیطی زیبا و با آرامش کلیه خدمات زیبایی و همچنین طب سوزنی لاغری خود را دریافت نمایید و نتیجه بسیار خوبی را دریافت نمایید.
منتظر حضور شما عزیزان هستیم.

http://clinicminiatur.ir