انواع طب سوزنی را بدانیم

طب-سوزنی-لاغری

در حال حاضر طب سوزنی توانسته است جایگاه ویژه ای را در بخش درمانی و سلامت بدست آورد.

این رشته از سالهای قبل تر نیز یکی از روش های درمانی محسوب بوده و نتیجه استفاده از آن بسیار اثربخش بوده است.

این روش یکی از قابل اعتماد ترین بخش های پزشکی می باشد و یکی از معروف ترین طب مکمل پزشکی بود.

همچنین یک روش سنتی است که به دلیل فوایدی که دارد در تمامی دار دارد و از نظر آنان بسیار کاربردی است و به بیماران در درمان کمک می نماید.

این روش همچون بسیاری از درمان های مکمل، برای بازگرداندن جریان انرژی بدن کاربرد دارد تا بدن به یک وضعیت طبیعی برسد و بتواند خودش بیماری را درمان نماید.

طب سوزنی یکی از بدون عوارض ترین شیوه های درمانی در جهان است و تقریبا می توان گفت اگر بهداشت در آن رعایت شود و پزشک با تجربه آن را انجام دهد عوارضی نخواهد داشت.

انواع طب سوزنی

۱٫طب سوزنی بدن

این نوع که می توان آن را طب سوزنی اصلی می باشد، شامل نقاطی است که روی ۱۴ کانال اصلی و چند کانال فرعی به نام مریدین قرار دارد.

گاهی روی هر کانال تا بیش از ۴۰۰ نقطه معرفی شده است، اما آن چه که به عنوان پایه در سازمان های بهداشت و سلامت جهانی مطرح شده، حدود ۳۵۰ نقطه اصلی و ۶۳۰ نقطه فرعی است.

طب سوزنی در درمان انواع بیماری ها کاربرد داشته و معمولا اولین رشته ای است که پزشکان در این حوزه آموزش می بینند.

طب سوزنی بدن

۲٫طب سوزنی گوش

این رشته بیشتر نوان بالینی و شهرت دارد و پزشک های غربی در آلمان و فرانسه بر روی آن تلاش کرده اند.

اگرچه ریشه آن از طب سوزنی چینی گرفته شده است، اما نقاط چینی گوش محدود به چند نقطه اصلی بوده است.

امروزه طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، حداقل ۲۶۱ نقطه تایید شده در هر گوش معرفی شده اند.

بر طبق آمار موجود، این روش برای گوش به دلیل سرعت عملکرد بالا؛ قدرت درمانی فوق العاده و تنوع درمان در بیماری های مختلف، طرفداران بسیاری را دارا می باشد.

طب سوزنی گوش

۳٫طب سوزنی مغز

پزشکان و متخصصان این رشته توانسته اند در زمینه مغزی نیز فعال باشند و رشته ای را احیا کنند که در درمان بیماری های مغز و اعصاب خصوصا عوارض سکته های مغزی بسیار موفق عمل می کند و توسط سازمان بهداشت جهانی همسان سازی شده است.

طب سوزنی مغز

۴٫طب سوزنی شکم

این روش تکنیکی است که در طی سال ها با همکاری جراحان و متخصصین طب سوزنی برای افزایش آثار آن معرفی شد.

مکانیسم عمل این تکنیک همان مکانیسم سوزن است.

تنها فرقی که دارند این است که کاشت نخ جراحی قابل جذب در نقطه طب سوزنی با یک ابزار خاص، باعث می شود تا زمان جذب کامل این نخ ، اثار این تکنیک حفظ شود و تعداد دفعات مراجعه کم تر می شود، این روش بیشتر در درمان چاقی به خصوص چاقی موضعی شکم، کاربرد فراگیری دارد.

این رشته نیز بر پایه نقاط اختصاصی فقط در ناحیه شکم عمل می کند و نقشه ویِژه خود را دارد و در میان افراد ژاپنی پرطرفدار است.

کلینیک مینیاتور مرکز تخصصی زیبایی در تهران

مراکز زیبایی با بروز شدن علم در پزشکی خدمات بیشتری را ارائه می دهند که شما با استفاده از آن میتوانید به زیبایی و شادابی خود بپردازید و حس نشاط را بدست آورید.

مرکز تخصصی مینیاتور با بهره گیری از پزشکان و پرسنل مجرب و با تجربه این امکان را به شما می دهد تا در محیطی زیبا و با آرامش کلیه خدمات زیبایی خود را دریافت نمایید و نتیجه بسیار خوبی را دریافت نمایید.

این کلینیک در منطقه پیروزی تهران واقع شده است و دسترسی راحتی برای شما عزیران دارد.

منتظر حضور شما عزیزان هستیم.

www.clinicminiatur.ir