شماره تلفن: 02133252399 شماره واتساپ: 09351242341
درمان جوش

روش های درمان جوش

جوش صورت یا دیگر نواحی بدن یکی از عواملی می باشد که در ظاهر شما تاثیرگذار است و اگر درمان نشود به مراتب آسیب های روحی و جسمی برای شما به همراه خواهد داشت.

اگر جوش دارید، حتما می‌دانید که شدت جوش نیز بین افراد مختلف متفاوت است. حتی شدت و شکل جوش در یک فرد مشخص نیز ممکن است در اثر شرایطی همچون استرس در دوره‌‌های زمانی مختلف تغییر می‌کند.

پرشکان متخصص پوست جوش را بر اساس شکل و شدت به انواع مختلف تقسیم می‌کنند. اگر شما بتوانید با انواع پجوش آشنا شوید میتوانید نوع جوش یا آکنه خود را تشخیص دهید و نسبت به درمان آن اقدام نمایید.

درمان به موقع و زود نتیجه خیلی بهتری برای شما خواهد داشت. در حال حاضر برای این موضوع روش های بسیاری وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم اما خوب است قبل از آن در ابتدا با انواع جوش آشنا شوید. با ما همراه باشید.

رفع جوش

انواع جوش در بدن

جوس های بدن و مخصوصا صورت در انواع مختلفی وجود دارد که شامل جوش های:

• سرسفید

ظاهر جوش‌های سرسفید کاملا شبیه لکه‌های کوچک با سرهای سفید است که در اثر اتصال فولیکول‌ها به چربی و سلول‌های مرده پوست به وجود می‌آیند. ‌

• سرسیاه

اگر لکه‌های کوچکی روی پوستتان مشاهده کردید که شبیه نقاط سیاه بودند، بدانید که شما جوش سرسیاه دارید. منافذ جوش‌های سرسیاه باز هستند و در نتیجه ظاهرشان سیاه است.

• پاپول‌ها

پاپول‌ها جدی‌تر از جوش‌های سرسفید هستند. هنگامی که وجود باکتری، سبوم و سلول‌های مرده‌ی زیر پوست باعث التهاب شود، پاپول روی پوست تشکیل می‌شود. التهاب و ناراحتی از علائم پاپول‌ها هستند، بهتر است از هیچ دارویی استفاده نکنید تا آنها بیشتر خشک نشوند. باید محل را نرم و آرام نگه‌دارید تا زمانی که دارو اثر کند.

• چرکی

جوش‌های چرکی شبیه پاپول‌ها هستند اما چرک دارند و وجود همین چرک باعث می‌شود یادآوری اسم آن راحت باشد. از آنجا که این جوش‌ها دارای عفونت‌های زرد یا سفید هستند، مانند جوش‌های سرسفید اما کمی بزرگتر از آنها به نظر می‌رسند و در هنگام لمس درد دارند. ممکن است اغوا شوید که جوش‌های چرکی را بلافاصله فشار دهید اما بعدا که با زخمی در جای جوش مواجه شدید تاوانش را پس خواهید داد.

• ندول‌ها، کیست‌ها و جوش‌های کونگلوباتا

اگر چند ماه است که صورتتان پر از لکه‌های بزرگ، قرمز و متورم است ، احتمالا شما به یکی انواع شدید جوش، یعنی به ندول‌، کیست‌ یا جوش‌های کونگلوباتا مبتلا هستید.

این‌ نوع جوش‌ها نشان می‌دهند که بجز جوش‌های متوسط، مشکلات بدتری نیز دارید که اگر درمان نشوند ممکن است آسیب‌های شدیدی به پوستتان وارد کنند.

اگر داروهای موضعی بدون نسخه نتوانند پس از چند هفته این جوش‌ها را بهبود بخشند؛ باید برای درمان جدی و استفاده از داروهای قوی تجویزی به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

انواع جوش صورت

چگونه جوش های خود را درمان کنیم؟

‌ژل‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌های مختلفی برای درمان جوش استفاده می‌شوند. هر نوع دارو به نحو خاصی عمل می‌کند. در ادامه داروهای مختلف به اختصار توضیح داده شده‌اند:

بنزوئیل پروکسید

یک درمان موضعی است و به سه صورت عمل می‌کند: جرم‌ها یا باکتری‌ها را می‌کشد، التهاب را کاهش می‌دهد و منافذ مسدود شده را باز می‌کند.

رتینوئیدها

برای بازکردن منافذ مسدود شده مفید هستند. به بازکزدن منافذ، درمان جوش‌هاس سرسفید، سرسیاه و نقاط ملتهب هستند کمک میکنند. برای استفاده از تمام رتینوئیدها به دستور پزشک نیاز است.

آنتی بیوتیک‌های موضعی

داروهای آنتی بیوتیک موضعی مختلفی برای درمان جوش وجود دارند. آنتی‌بیوتیک‌ها تعداد باکتریها و التهاب را کاهش می‌دهند. با این حال، تاثیر کمی بر بازکردن منافذ مسدود شده دارند.

اسید آزلائیک

داروی دیگری است که عمدتا منافذ مسدود شده را باز می‌کند و در باز کردن جوش‌های سرسیاه و سرسفید مؤثر است. اسید آزلائیک تا حدودی بر کاهش التهاب جوش‌ها نیز تاثیر دارد، اما احتمالا به اندازه آنتی بیوتیک‌‌ها و بنزوئیل پراکسید مؤثر نیست. با این حال، کمتر از بنزوئیل پراکسید باعث تحریک پوست می‌شود.

قرص‌های آنتی‌بیوتیک

آنتی بیوتیک‌ها، میکروب‌ها که باعث ایجاد جوش می شوند، را می‌کشند. همچنین آنتی بیوتیک‌ تاثیر مستقیم بر التهاب و کاهش التهاب دارد. آنتی بیوتیک‌ها معمولا برای برطرف کردن جای جوش‌های ملتهب و کاهش التهاب اطراف پوست بسیار مفید هستند.

لیزر

درمان جوش با لیزر یک روش درمانی پیشرفته است که از لیزر برای از بین بردن باکتری‌های پوست استفاده می‌کند. در برخی موارد، درمان جوش با لیزر باعث کاهش چربی سطح پوست شده، و پوست شما را سالم‌تر و شفاف‌ترمی‌سازد.

میکرودرم ابریژن

در این روش از کریستال‌های تحت فشار برای حذف لایه‌های مرده یا آسیب دیده پوست استفاده می‌شود. میکرودرم ابریژن با کاهش مقدار چربی روی پوست، کاهش ایجاد منافذ بزرگ و تمیز کردن منافذ مسدود شده به کنترل جوش کمک می‌کند.

درمان جای جوش

بیماران ممکن است انواع مختلفی جای جوش داشته باشند که عبارتند از: زخم‌های عمیق، زخم‌های زاویه‌دار و زخم‌های رولینگ. از آنجا که روش‌های بسیاری برای درمان جای جوش‌ها وجود دارد، مهم است که بیمار پزشکی را انتخاب کند که در استفاده از روشهای درمانی مختلف مهارت داشته باشد. روش‌های درمانی شامل تزریق ژل‌های بافت نرم جهت بهبود ظاهر و بازسازی سطح پوست توسط لیزر است.

جوش صورت

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک مینیاتور

کلینیک زیبایی مینیاتور در شرق تهران محدوده پیروزی، یکی از مجهزترین مراکز زیبایی و درمانی می باشد. شما میتوانید با مراجعه به این مجموعه و بهرمندی از خدماتشان به زیبایی جوانی خود بیافزایید.

برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات به وب سایت مراجعه و یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

منتظر حضور شما عزیزان هستیم.

02133252399
02133316820

09351242341
آدرس : تهران، خیابان پیروزی، بعد از اتوبان امام علی (ع)، روبروی خیابان زاهد گیلانی، جنب شیرینی زیتون، پلاک 806، طبقه دوم، واحد 4